søndag den 17. april 2016

Die Pfeilraupe





Greb lige muligheden for at få brugt noget lagergarn, da jeg så dette sjove sjal/tørklæde, ikke fordi jeg har behov for flere af slagsen, men det var sjovt at strikke, og ikke en måde jeg har gjort før.
Har ikke prøvet at gå med det, nu er det ligsom blevet for varmt til at have et tykt tørklæde på, men kan forestille mig at de bare bliver siddende som det skal.



Faktaboks:

Garn: 120 gr. Hjelholts farveskiftegarn 1- trådet.
Design: Pfeilraupe af Alpi Alpenrose.
Pinde: Karbonz nr. 3.5.


Og så lærte jeg at hækleopslagning, hvor giver det bare en rigtig flot kant, den vil jeg bruge til andre ting fremover, den tager lidt længere tid, men er resultatet værd.



Havde lige et karklude strikkeflip efter jeg så den udsendelse på TV med microplast der ender i vores krop via bl.a. de karklude vi går og køber, har ellers købt de vævede efterfølgende, men synes de bliver så hurtigt stive, så nu glæder jeg mig til at afprøve mine egne, som er strikket på pind 4.5 for ikke de skulle blive for kompakte.
Og det er bare rester fra lageret jeg ikke får brugt til andet ved jeg, så farvene er jo derefter.

Faktaboks:

Garn: 190 gr. i alt i alm. bomuldsgarn.
Design: 60 m slået op og diverse ret og vrang mønstre, dog 1 i patent, men den er for slasket.
Pinde: Træpinde nr. 4.5.


3 kommentarer:

  1. Spændende design og Hjelholts farveskiftegarn er jo bare så lækkert. Tænker det må være større end det umiddelbart ser ud på billedet siden du brugte 120 g. Jeg havde Lillefrø med ud at se køerne komme på græs i dag og havde jeg ikke haft et af de store uldsjaler med var jeg omkommet af kulde - så du skal ikke lægge det helt væk endnu ;-) Lækre klude :-) Ha en dejlig søndag aften :-)

    SvarSlet
  2. Det er et rigtig spændende tørklæde. Det sidder garanteret flot. HÆkleopslagning kender jeg ikke

    SvarSlet
  3. Det er nogle lækre sokker du har lavet !

    SvarSlet