søndag den 15. marts 2015

Spiralvest



Strikkelysten er fundet frem igen, så sygemelding har gjort lidt godt for tømning af strikkekurven, Spiralvesten var en af de ældste der lå i kurven, var hurtig til at starte op da jeg købte den for et år siden, men så blev den kedelig at strikke på, men nu er den færdig og tror ikke at den bliver en yndlingsmodel, ved ikke om jeg er så vild med den facon. Har undladt kontraststriben, da jeg ikke kunne bestemme mig til farven.

Har fulgt opskriften til punkt og prikke i str. medium, hvor der står at man skal bruge 200 gr. garn, men har lige til sidste centimeter kun brugt 150 gr., så igen en sjat til lageret, som skal findes anvendelse for på et tidspunkt.



Faktaboks:

Garn: 150 gr. Duo Merino i fv. 502.
Design: Spiralvest af Else Schjellerup.
Pinde: Addi Turbo nr. 2½ og 3.

Har været sygemeldt i 4 uger nu, starter på arbejde imorgen, heldigvis på halv tid, dvs. jeg har fået lov til at gå hjem når jeg ikke kan mere, det er jeg utrolig glad for, det er en lettelse at jeg ikke skal have det nederlag at jeg ikke kan klare at arbejde.
Trætheden er utrolig svingende, kan ikke planlægge noget på forhånd, for ved ikke hvordan jeg har det, selvom jeg synes det går fint en dag, så må jeg midt i min gåtur, bare sætte mig ned og hvile, og så er det bare med at komme langsomt hjem igen. Messen i Middelfart ville jeg så gerne have været til, men har ikke kunne overskue det, selvom jeg er blevet tilbudt at blive kørt og passet på.

Men må tage den tid der skal til, og håber at det bliver mere normalt, når jeg når fuld dosis af medicin. Indtil da, får jeg da strikket en del.

4 kommentarer:

  1. Det er en model jeg ikke har set foer. Sjov og ser fin ud.
    Rigtig god bedring med dig.

    SvarSlet
  2. Jamen så prøv at nyd den strikketid, du lige pludselig har fået lidt mere af - jeg håber, det hele vender for dig hurtigt :-) Vil den ikke være flot med et lukketøj af en art - det tror jeg, jeg ville bruge - ellers er den jo anderledes og flot :-)

    SvarSlet
  3. jeg er ret vild med modellen, men jeg har alleigevel foræret min væk, Farven er bare slet ikke mig :-/
    Rigtig god bedring !

    strikkeglade hilsner

    Angelika

    SvarSlet
  4. Den er rigtig fin og klæder dig godt 😊

    SvarSlet