tirsdag den 2. december 2008

Rismarker



Langt om længe blev denne lækre striksag færdig. Det har været utroligt spændende at lave den, om end opskriften var behæftet med en del fejl, som jeg hoppede i, da jeg altid tror på hvad der står, selvom andre her i blogland tusind gange har skrevet om Isager's opskrifter altid skal læses godt igennem. Og tænkte godt nok undervejs om det mon kunne passe det her, jo jo, det står der jo, jeg skal gøre, så konen strikkede videre.

Det startede med at der var fejl i diagrammet til str. medium, men det kunne så rettes med at sy henover den ene maske, men da jeg havde strikket ærmerne på og syet det ene sammen for at prøve den, kunne jeg se at der var alt for mange masker under armene, det sad slet ikke pænt, der var en stor bule, ligesom der var for meget. Det kan ses på billedet herunder med det forkerte i højre side og det omlavede i venstre side, hvor jeg har samlet 10 masker mindre op på hver side af det midterste mønster, og skal hilse og sige at det var ikke nemt at pille det op igen, men det lykkedes at få den færdig.

ALLE BILLEDER KAN KLIKKES STØRRE!!!

I starten kunne jeg ikke lide garnet, fordi det delte sig, men her tilsidst har jeg lært at strikke med det, og det er ihverttilfælde lækkert at have på, kan ikke mærke det kradser og den har været vasket i maskinen på uldprogram og har ligget og tørret på et håndklæde.
Her et billede med en anden belysning. Nå, må vist hellere skrive lidt om hvad jeg har brugt til den. Og der er slet ikke brugt de 550 gr. som opskriften siger, men resten kan jo bruges til muffediser.
Faktaboks:
Garn: I alt 375 gr. fordelt på: 35 gr. Tvinni farve 42 - 140 gr. Tvinni Alpaca farve 47 - 95 gr. Højlandsgarn farve Almond green - 105 gr. Isager Alpaca 2 farve 018.
Design: Rismarker fra bogen Japan strik af Marianne Isager.
Pinde: 3.5 Addi Lace.

24 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin, og den passer jo helt perfekt :-) God du lige kunne "fifle" lidt med diagramfejlen ;-)

    SvarSlet
  2. Den er da bare flot! Så nu kan du godt glemme alle forhindringer undervejs, og bare nyde at have en flot sweater på :-)

    SvarSlet
  3. Hold da op, sikke et arbejde, jeg bøjer mig i støvet, hvor ér den flot...

    SvarSlet
  4. Ja, jeg bøjer mig også, fatter ikke, hvordan du har tålmodigheden. Den er virkelig blevet flot og velsiddende :-)

    SvarSlet
  5. Den er bare så fin din rismark!

    SvarSlet
  6. Den er bare blevet super flot.
    Ærgeligt at den ikke passede i mønstret, men godt at du det rettet.
    Den kan du helt sikkert være godt tilfreds med.

    SvarSlet
  7. Den er blevet helt fantastisk. Sikken et tålmodighedsarbejde. Og så sidder den bare godt på dig.

    SvarSlet
  8. Den er da bare super flot. Med så kompliceret et mønster ville jeg også holde mig slavisk til opskriften......

    SvarSlet
  9. wow, hvor flot! og hvor klæder den dig fint.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  10. Superflot!
    Tillykke med et færdiggjort isagersk projekt. Tager du den på torsdag?

    SvarSlet
  11. Hvor ser den godt ud! Jeg har kredset om opskriften, og med din inspiration skal jeg nok have den på pindene inden så længe.

    SvarSlet
  12. Suuuperflot!! Og mange tak for oplysninger om garnforbrug - så er det lidt mindre mængder, der skal findes frem, når den engang skal strikkes....
    :-) Britt

    SvarSlet
  13. Jeg kan kun være enig med de andre. Den er super flot og hvor den klæder dig godt.
    Nina

    SvarSlet
  14. Imponerende flot- bare ærgerligt at hendes kits er så usandsynligt dyre. Ikke til min pengepung i hvert fald. Men den er bare flot.

    SvarSlet
  15. Hvor er den flot, og så passer den perfekt..... sikke et arbejde :)

    SvarSlet
  16. respekt for det smukke arbejde.
    klær dig super flot

    SvarSlet
  17. Flot bluse du der har strikket.

    SvarSlet
  18. Den er %&¤#/&%¤ da bare SÅ flot! R e s p e k t :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  19. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer, og er sikker på at denne bliver brugt og skal nok tage den på til strikkecafe.

    SvarSlet
  20. Jeg tilslutter mig koret: Flotte, flotte rismarker!!

    kh. Marlene

    SvarSlet
  21. Piiiift, hvor er den flot. Glæder mig til at se den live i aften!

    Lise (fru Kvist)

    SvarSlet
  22. Den er fuldstændig fantastisk!

    SvarSlet
  23. næ hvor er den bare flot - den ser svær ud!!
    Men den klær dig meget;-)

    SvarSlet