fredag den 17. marts 2017

Heartstrings shawl og hæklefrynser



Igen har jeg gravet dybt i lageret og fundet rigtig gammelt garn, tog alle de grønne nuancer jeg kunne finde, sat sammen med et garn der laver lidt farveskift og fik dette kæmpe sjal ud af det.
Mønsteret fandt jeg på Ravelry, første gang jeg prøver et sjal hvor man kun tager ud i start/slutningen af pinden, synes det giver en alt for stram kant, og det skal blokkes ret kraftigt for at rette det ud.


Har strikket en rapport mere på, da jeg brugte tyndere garn og pinde end opskriften siger, så der var mange masker til sidst. Det måler 220 x 57 cm.


Faktaboks:


Garn:185 gr. af forskellige uld og alpakkagarner.
Design:Hearstrings Shawl af Dominique Trad
Pinde:Addi Turbo nr. 3.5.





Lidt fjollet tørklæde er det næste her, men har kigget på det mange gange i bogen fra Politiken og tænkte lige jeg kunne bruge alle resterne fra Alternativ til frynserne, bundfarven er en dejlig blød uldgarn fra Phildar, som har ligget meget længe, i sin tid købt i Holland uden at have et bestemt formål.

Faktaboks:

Garn: 275 gr. i alt, med 237 gr. af Phildar Pure Laine og frynserne er i Samarkand.
Design: Tørklæde med hæklefrynser af Rachel Søgaard.
Pinde: Addi Turbo nr. 3.5 og hæklenål nr. 3.

Og det er ikke for de hæfteforskrækkede, der er en million ender at hæfte, mange af dem har jeg hæklet hen over. Det måler 180 x 38 cm.






Messen i Midfynscenter var meget lille, men også første gang de holder den, og samtidig med den i Rødekro, så der var ikke mange mennesker der, da vi var der søndag eftermiddag, men fik da købt lidt luksus til mig selv, har længe kigget det kashmir ud, men ikke lige fundet et egnet projekt, men der lå en sådan fin model strikket op i de garner, og det kunne jeg ikke lade være med at købe ind til.



Og i min arrigskab over min Dip Dye bluse var alt for snær i halsen og ærmerne for stramme, så blev den dagen efter pillet helt op, og er nu startet forfra, med ændringer, for ellers ville den bare ryge ind bag i skabet og ryge til genbrug på et tidspunkt, må snart have lært det, trævler utrolig meget op, fordi jeg har så travlt med at komme igang.
På søndag er det atter messetid, denne gang i Middelfart, kan se den er krympet lidt denne gang, den ene hal er ikke i brug, men håber på en skøn dag i godt selskab, som altid en rigtig hyggedag.


4 kommentarer:

  1. Du kommer da til nogle messer ;o)
    Flotte sjal - på hver sin måde. Det grønne er smukt afstemt i farverne. Utroligt hvad man lige kan have i gemmerne, der passer sammen. Og frynsesjalet er også rigtig flot - og sjovt.
    Struktur har jeg strikket - en rigtig god og flot model. Og super at strikke.

    SvarSlet
  2. Rigtig flotte sjaler. Det må da være dejligt at få så fine ting ud af rester. Så bliver der måske plads, hvis noget frister på messen. Bliver hyggeligt :)

    SvarSlet
  3. Skønne sjaler og så tilfredsstillende at få brugt alle resterne :-) Hatten af for bøvlet med alle de ender! Struktur har jeg også købt ind til, men det bliver til noget helt andet, jeg synes ikke, den sidder særlig godt på mig - fik lov til at prøve en. Her strikkes der om og om i helt særlig grad, jeg er jo også lidt hurtig på pindene :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle fine sjaler. De er skønne på hver sin måde, og et sjal kan man jo altid bruge. Struktur kender jeg ikke, så den er jeg da spændt på at se:-)

    SvarSlet