lørdag den 28. august 2010

Pimpelliese



Langt om længe har jeg fundet et mønster til det smukke garn, som jeg købte hos Karen Noe sidste år.
Jeg har haft slået op til mange ting i dette garn, og så pillet op igen, fordi jeg synes ikke at det passede til farverne. Men faldt så over dette på Ravelry, kunne med det samme se at det var lige sagen til garnet.



Og det er simpelthen genialt lavet, det er beregnet til et nøgle strømpegarn, man vejer bare sit garn, tager ud til man er nået halvdelen, og så tager man ind, og det smarte er at borten bliver strikket samtidig med selve sjalet eller halskluden, for det er jo ikke så stort, men har lige den perfekte størrelse til et halstørklæde.



Faktaboks:

Garn: 100 gr. Japonica Rainbow, fv. 9, fra Karen Noe.
Design: Pimpelliese af Christine Ebers, fra Spinning Martha.
Pinde: Addi Lace nr. 3.5.

Jeg har ikke blokket det helt vildt, bare trukket spidserne ud med en nål, for garnet er meget blødt, så regner ikke med at det bliver i facon, som en shetlandsuld ville gøre det. Ligeså blødt og lækkert garnet er, det virker som pladegarn, kan man ikke rive det over, det må være silken der gør det stærkt.

Regner med at blive færdig med min patenttrøje imorgen, også af Karen Noe garn, men af en helt anden kaliber, mere om det når den er færdig. Og så må der startes på Nomadevesten, uha hvor jeg glæder mig.
Og heldigvis havde jeg en kollega der gerne ville overtage Jess, fra forrige indlæg, den passede hende perfekt...

16 kommentarer:

  1. Hvor er det et fint lille tørklæde. Jeg kan da se mange muligheder i det mønster, så det vil jeg lige notere mig:-)

    SvarSlet
  2. Det er et rigtig fint tørklæde og man løber ikke tør for garn,

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt! Du har fundet et rigtig flot match mellem garn og opskrift!
    God idé med at veje og så tage ind, når halvdelen er strikket.

    SvarSlet
  4. Den er superfin - det er nærmest en Baktus med blondekant. Tror det skal prøves på et af de utallige strømpegarnsnøgler fra lageret....

    SvarSlet
  5. Det er et smukt og enkelt tørklæde. Tror da også lige jeg har et nøgle lækkert garn det vil passe til:-)

    SvarSlet
  6. Det er jo fuldstændig perpekt - her går opskrift og garn op i en højere enhed - virkelig smukt :-) Jeg tror også, jeg skal ind og kikke i gemmerne og så i gang på tørklædefronten :-)

    Dejligt, at du fandt én, der kunne passe vesten :-)

    SvarSlet
  7. Et perfekt eksempel på less is more. Sikke et fint tørklæde, sådan nogle pragteksemplarer kan man ikke have for mange af.

    SvarSlet
  8. Skoent at du fandt en der kunne passe vesten. Og saa er det saa dejligt naar man kan se at folk bliver glade for det. Det toerklaede tror jeg lige at jeg skal tjekke paa Ravelry. Ser kanonos ud, og dit garn er jo bare laekkert.

    SvarSlet
  9. Hvilket skønt tørklæde....passer perfekt til det smukke garn.

    Godt du fandt en aftager til Jess.

    SvarSlet
  10. Det er rigtigt smukt. Jeg noterer mig straks dette til senere brug.

    SvarSlet
  11. Sikke nogle smukke, brændte farver! Et rigtig fint efterårs tørklæde.

    SvarSlet
  12. Jamen! Det er jo så nydeligt - og nu fik jeg så lige en ekstra lille ting på listen :-)))
    Lækkert garn!

    KH Gittemay

    SvarSlet
  13. Hvor er det et smukt tørklæde i en rigtig fin farve, du har strikket.

    Jeg tror det skal på min ønskeliste :)

    SvarSlet
  14. Ja, der fik du lige skabt et behov der ;-) Men flot, flot og meget anvendeligt da det ikke er for stort. Synes mange gange at strikke halstørklæder og den slags bliver for klodsede - og ikke rigtig kan være under jakken.

    SvarSlet
  15. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet