søndag den 18. december 2016

Falsterstjerner




Da jeg fik bogen Mange Masker, var dette en af de første jeg ville strikke, har så lavet en variation af modellen, undladt ribben i taljen og kanten forneden er erstattet af en dobbelt kant med firkanter af alle farverne fra bærestykket.
Og lige en god vinterbluse til mig, har været i brug allerede. Plus er, at den er strikket af rester fra lageret, hvilket jeg har været ret god til i år, synes jeg selv.

Faktaboks:

Garn: 267 gr. Supersoft, med 200 gr. i bundfarve og 67 gr. i 8 forskellige farver.
Design: Falsterstjerner af Vivian Høxbro fra bogen Mange Masker.
Pinde: Karbonz nr. 3.




Så en af de mere pudsige projekter er disse kaktusser, faldt over dem i Stof & Stil, som har den som gratis opskrift, og købte garn til dem med det samme, havde ikke lige den grønne farve på lager, og de har været ind i mellem projekt i lang tid. Sjove er de og passer fint i min meget mørke entre, hvor intet kan gro.

Faktaboks:

Garn: 40 gr. Cotton Mix i fv. 62029.
Design: Hæklet kaktus fra Stof & Stil.
Pinde: Hæklenål nr. 3.




Her er julegaven til mig selv, med stor hjælp fra Helle Holst fik jeg farver sat sammen til min Dip Dye Sweater, havde nemlig ikke farvekort til Coast, og synes det er svært at se på skærmen.
Glæder mig vildt meget til at få startet på den, men har lige gang i det mystiske sjal fra Bente Geil, og der har vi fået mange lektier for, her i juleferien, og det er koncentreret strik, skal have øjnene på opskriften næsten hele tiden.

En tanke om at stoppe bloggen her har strejfet mig, synes ikke der er mange tilbage der bruger bloggeriet ret meget mere, måske i er flyttet til Instagram og andre steder???

Vil ønske alle en rigtig glædelig jul og nogle dejlige fridage til de kreative sysler.

9 kommentarer:

  1. Fin trøje du har strikket. Jeg følger andre bloggere, men får ikke blogget ret meget selv. Men lægger tit noget på Instagram og følger mange der. Det er lettere og hurtigere end at blogge, synes jeg.

    SvarSlet
  2. Fin trøje, jeg følger altid dig, jeg får ikke skrevet på min blog, fordi jeg ikke ved hvordan man gør fra sin iPad .

    SvarSlet
  3. Dit farvevalg til dipdye er vildt flot. Hvor meget af hver farve har du købt?
    God søndag. Hilsen Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Der står man skal bruge 50 gr af hver af de 4 øverste farver og så 200 gr af den nederste.

      Slet
  4. Deilig genseren... super stjernemønster og fantastisk fargene. En riktig vakker skatt.
    MORSOM kaktus din :-)) Ønsker deg også riktig god jul og
    håper blogglandia lebe 2017 fortsatt. Jeg har ikke Instagram, skriver gjerne fortsatt her.
    Adventsklem fra Viola

    SvarSlet
  5. smuk, smuk tröje og sjove kaktusser, og dit nye projekt ser lækkert ud. jeg læser altid med her hos dig, selvom jeg er alt for dårlig til at skrive kommentarer, håber du bliver ved.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  6. Jeg synes det bliver så overfladisk på Instagram og fortsætter med at blogge - jeg kan se på min statistik, at jeg har mange læsere - der er bare ikke så mange, der kommenterer, men det er jo helt ok :-) Hvor er den flot din Falstersstjerner og smart fundet på med kanten :-) Og så er det da dejligt, at du endelig har fundet noget, der kan vokse i din entre ;-) Dejligt med en gave til sig selv - tror din dip dye sweater bliver super fin :-)

    SvarSlet
  7. Hej Jette. Stop endelig ikke Bloggen. Jeg vil så gerne holde fast her - synes den kan så meget mere end facebook og insta. Jeg vil sige helt ligesom Lene. Jeg håber der igen kommer mere liv herinde.
    Din falsterstjerne er rigtig flot. Jeg må da vist til at kigge lidt i Mange Masker igen. Og din dip dye glæder jeg mig til at se. Det er en flot farvekombination, du har fundet frem til. :o)

    SvarSlet