søndag den 4. september 2016

Artiskok




Det må så være en sommerudgave af Artiskok, som ellers i bogen er strikket op i en smuk grøn farve, men havde købt Linwool på tilbud og den passede lige med strikkefastheden, for modellen garnet ellers var tiltænkt opgav jeg undervejs, men her passer det helt perfekt til, det var lidt svært at vælge stribefarve, men endte ud i Fig i Supersoft, og knapperne er en blanding af de to farver, for at ramme den rosa farve var svært.

Garnet er skønt at strikke med og behageligt at have på, var lidt betænkelig i starten, da jeg synes det knækkede for mig hele tiden, men skulle bare passe på når jeg hev det ud af nøglet, så gik det fint, og farven er som de skriver ligesom jordbæris.

Faktaboks:

Garn: 255 gr. i alt, 240 gr. Linwool i fv. Jordbæris, og 15 gr. Supersoft i fv. Fig.
Design: Artiskok af Annette Danielsen fra bogen Blomsterstrik.
Pinde: Karbonz nr. 3 og 3.5.

Og mine betænkeligheder med hvad jeg skulle starte op af projekter varede ikke så længe, lige pludselig kom det bare væltende ind, så der er fuld speed på pinde og nåle, dejligt at få gang i en masse ting på en gang.
Har også været konsekvent og hevet alt det strik, jeg ikke har brugt ud af skabet og trævlet det op, sådan er det når man har masser af god tid, og ideer der rumsterer, noget af det er kommet på pinde igen, andet ligger og venter.

Det er heller ikke sidste projekt fra Blomsterstrik, den har bare så mange gode modeller, synd at de ikke er lagt ind på Ravelry endnu, så man kunne linke til dem.


6 kommentarer:

  1. Det er blevet en fin Artiskok, Jette - jeg har Isager Tweed i turkis, der har ligget og lagret i lang tid til den model - for der er som du siger, mange skønne modeller i den bog og jeg er bestemt ikke færdig med den endnu :-) Jeg er ikke helt faldet for den nye og undlod at købe den her i weekenden - købte kun Susi Haumanns Urban, hvor der er flere smukke sjaler :-) Jeg er også lidt i tvivl om stribefarve på min - men hvis du kun har brugt 15 g kan jeg vist roligt bruge den, jeg havde tænkt - jeg har 50 g. Dejligt at høre, at projekterne flokkes på pindene - det er nu skønt med al den strikkeglæde :-) Ha en dejlig uge :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det en fantastisk Artiskok. Skønne tanker om nye projekter. Det er herligt.

    SvarSlet
  3. Hvor er det en rigtig fin trøje. Jeg ville aldrig turde strikke noget til mig selv i den farve, men den er jo så skøn

    SvarSlet
  4. Flotte farver og en rigtig god model. Spændende med alle de nye projekter du har gang i. Og ja Blomsterstrik har rigtig mange to do'er 😉

    SvarSlet
  5. Smuk trøje i skønne farver. Jeg synes Annette Danielsen er en fantastisk strikkedesigner.

    SvarSlet
  6. Også en rigtig smuk 'blomster'model. Der er i det hele taget mange flotte ting i blomsterstrik.

    SvarSlet