søndag den 24. november 2013

Hurtige projekter


Med en ugentlig arbejdstid på 41 timer +  ekstra overarbejde, bliver det ikke det vilde jeg når at blogge og strikke, men her er lidt af de småting jeg får startet op i weekenderne, og lige har fået taget billeder af.


Faktaboks:

Garn: 43 gr. i alt, 22 gr. Arwetta i fv.102 og 21 gr. Move i fv. 25
Design: Pulsvarmere af Hanne Falkenberg.
Pinde: Addi Turbo nr. 3.

Købte 10 ngl. af det nye strømpegarn Move, det virker rigtig lækkert at strikke med, så glæder mig til at lave et par sokker til mig selv af det, og det er rigtig skønne lidt melerede farver det findes i. Pulsvarmerne er til datteren, hun bruger dem hele vinteren.


Mit nye kamera havde ingen taske med da jeg købte det, så den er hæklet af rester i Drops Delight, ca. 26 gr. i forskellige farver. Ingen opskrift, bare rundt og rundt.



To par herresokker til gaver, her har jeg strukket skaftelængden med rester, da Brugsens strømpegarn ikke har så lang en løbelængde. Dejligt at få ryddet lidt op i den strømpegarns kasse.....

Faktaboks:

Garn: 100 gr. af Brugsens strømpegarn til hvert par, plus 10 gr. Fortissima til det ene par og 7 gr. Drops Delight til det andet par.
Design: Klassisk toe-up sock.
Pinde: Addi Turbo nr. 3 rundpind.

Siden sidste indlæg var jeg jo i Fredericia til messe, samt hos Garn.dk, hvor jeg købte en masse lækkert garn, nu mangler bare tiden til at få sat gang i nye projekter, men ser frem til 14 dages juleferie, hvor der bare skal slappes af med strikketøjet og besøge alle de blogge jeg heller ikke når at få læst i øjeblikket.

4 kommentarer:

  1. Nå, du er også i sokkemode. Det samme her. Fin måde at bruge rester på - det ser godt ud med mønstre.

    SvarSlet
  2. Det er nogle fine ting, du har fået lavet :o) og dejligt med små hurtige projekter.

    SvarSlet
  3. Småt, men godt - hvor er det nogle søde ting :-) Lyder som heftige arbejdsuger - håber snart, du får fred til at afprøve noget af det nye garn :-)

    SvarSlet
  4. Fine små projekter, det er skønt med nogle småting, som det er til at overskue at få gjort færdigt. God fornøjelse med alt det nye garn.

    SvarSlet