søndag den 6. januar 2013

Året 2012


Godt nytår!

Det nye års første færdige projekt er sørme sokker, er blevet helt vild med at strikke dem, og da jeg fik det her smukke garn i julegave af Joan, skulle der bare slås op med det samme, det er vildt blødt og lækkert at strikke med, og blødheden er der også efter vask. Og igen den helt klassiske sok uden dikkedarer.

Faktaboks:

Garn: 86 gr. Wunderkleckse i fv. 1342 2139 fra Schoppel-wolle.
Design: Igen 68 m, strikket fra tåen og op, dog denne gang en sok ad gangen, troede der var ens farveskift,                    
men det er der ikke, det er umuligt at få dem helt ens.
Pinde: Addi turbo nr. 2.5.


Og datteren havde sørme været forbi Tante Grøn og gav mig den højt ønskede bog, der er mange ting i den jeg gerne vil lave.

Lidt status på året der gik:

2012 blev ikke året hvor lagerbeholdningen blev reduceret kraftigt, tvært imod, har jeg ikke brugt så mange gram som de andre år.
Jeg har brugt 3.643 gr. garn, men købt 5.340 gr., så nu er lageret steget til 14.396 gr.
Men det gør ikke noget, det er dejligt at masser af garn man kan gå og udtænke nye projekter til.
Og de ting jeg har lavet er noget der bliver flittigt brugt, kan lige liste de mest brugte ting:

Jeg har også lavet en del andet kreativt, samt flytning og aftenarbejde har reduceret strikketiden meget. Det arbejde jeg har haft har kun været korte vikariater, troede ellers 2012 skulle være året hvor jeg fandt et fast job, men situationen har været langt værre end 2011, for der har overhovedet ikke været nogle stillinger at søge, så nu må jeg tro på at 2013 bliver det år! Det skal det simpelthen, for der er ikke mange måneder tilbage af dagpengene og jeg er ikke gammel nok til at blive tilbudt seniorjob, så er der kun kontanthjælp tilbage! Og kan man købe garn for det, det tror jeg næppe.....

Lige nu er der flere sokker på pindene og noget til halsen, samt en cardigan, og så skal jeg også have gang i noget fra den nye bog, ih, altså hvor skal man begynde...:o)




6 kommentarer:

  1. Her er der også strømper på pinden og det fortsætter noget tid endnu. Jegharen lille strømpegarns udfordring kørene med en . Vi Mikkel købe strømpegarn før lageret er nede på 500 g. Og jeg har vist omkring 2 kg før jeg når der til.

    Godt nytår til dig.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  2. Fine ting du har strikket i 2012. Jeg er især vild med din restetrøje, sådan en kunne jeg også godt finde på at strikke.
    Lækre strømper kan man aldrig få for mange af og lidt til halsen er heller ikke af vejen i øjeblikket, hvor sneen snart vender tilbage.

    SvarSlet
  3. Dejligt at du synes om garnet. Ja, det er jo fine ting du har strikket, det bliver spændende at se, hvad der kommer af pindene i det nye år.

    SvarSlet
  4. Rigtig godt nytår, Jette - det er skønt at gå ind i det nye år med varme fødder :-) Ser ud til at være et par lækre sokker.
    Du har lavet mange skønne strikting i årets løb :-)

    SvarSlet
  5. Det kan godt være du ikke fik nedbragt lageret, men det er da toplækre ting du har lavet. Det er dig der har fået Paneldebat på min to do-liste.Jeg er vild med strømpegarnet, så smukke farver.

    SvarSlet
  6. Og så glemte jeg lige at skrive, at du har opdraget din datter godt!

    SvarSlet