fredag den 14. december 2012

Min Forbrydertrøje

Det er ikke meget jeg har fået læst blogs den seneste måned, om det skyldes juletravlhed eller det når vi nok imorgen, det ved jeg ikke rigtig, dagene smutter altså bare afsted, selvom jeg "bare" går hjemme og tuller, men strikket, det får jeg da, og viser her mit seneste påfund, nemlig min udgave af Sara Lund's smukke trøje fra denne omgang af Forbrydelsen.



Ledte forgæves efter opskriften til den på messen i Fredericia, men det var alle på meget store pinde, og gad ikke det garn der hørte med, så konstruerede selv en opskrift ved at prøve mig frem, og var så heldig at der overhovedet ikke er nogen montering, den er strikket fra oven og ned, så det er kun ender der skal hæftes og jeg kunne prøve den undervejs.
Er ganske godt tilfreds med resultatet, og bruger en langærmet T-shirt under, da jeg er meget forfrossen og ikke lige vil have ulden helt inde på kroppen, men garnet bliver mere og mere blødt i vask, så den kunne godt bruges uden.


Faktaboks:

Garn: 427 gr. i alt af Shetlandsuld fra Garn.dk, strikket med 2 tråde.

  • 62 gr. i fv. Ny 34, den karrygule.
  • 50 gr. i fv. Ny 13, den sorte.
  • 315 gr. i fv. Ny 48, den råhvide.
Design: Mit eget forsøg.
Pinde: Addi Turbo nr. 4.5.

Det et så også til en helt anden pris end den originale trøje fra Gudrun og Gudrun.
Kunne ikke lade være med at lave snoninger, men den ville også gøre sig godt bare med 4 masker i midten og drejede udtagninger. Og så lige et par gange vask mere, den må godt være lidt kortere.

Tro det eller lad være, jeg strikker sokker, mere af nød end af lyst, det er svundet godt i bestanden, og i det her vejr kan man ikke undvære dem, vanter og noget til ørerne er også undervejs, for det er godt nok koldt derude....
Sidder her med ondt i halsen og næsen er begyndt at løbe, typisk at det altid skal komme lige op til jul, men har fået købt det meste, så kan godt holde mig indendøre og hygge mig i varmen.

10 kommentarer:

  1. Det er en rigtig fin udgave du har fået lavet dig. Www.garn10 har også lavet et kit til både børn og voksne med tyndt garn. Den er. Rigtig lækker. Kan. I øvrigt undre mig over at de to gudruner laver en trøje der er så tyk at, hvis man endlig ofrede de mange penge, ville man ikke fåret meget glæde af trøjen fordi den er for varm.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  2. nöj, den er virkelig blevet super flot, godt gået!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Den er flot, og så er jeg helt vild med de fine snoninger!

    SvarSlet
  4. Hold da op !
    det er i hvert fald en flot trøje !
    endte du selv med at kreere opskriften ?
    Den er altså rigtig vellykket. Tillykke med det gode resultat .
    hilsen Mona

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet god, sikke fine farver - smukt og grafisk :-) Dejligt når det lykkes selv at stykke noget sammen :-)

    Har du iøvrigt ikke tabt dig temmelig meget? Rigtig god bedring til dig - det er en pestilens med al den forkølelse :-)

    SvarSlet
  6. Det er en flot model, du har fået konstrueret.
    NoaNoa har nogle meget tynde langærmede bluser, der er helt perfekte til at have indenunder uld.

    SvarSlet
  7. Åh, hvor er den flot! Jeg er vild med din farvesammensætning!

    Håber du snart får det bedre - hvis man kan sige noget godt om sådan en omgang forkølelse, er det vel at det er en god motivation til at strikke sokker, vanter osv.

    SvarSlet
  8. Den er rigtig sød, dejlige farver og sød model.

    SvarSlet
  9. Hej Jette
    Jeg fandt dig via en anden blog ...
    og wauw ... her bliver jeg hængende ...
    Den strik mega flot ... den kunne jeg sagtens fald for ....
    Det er også rigtig flot med snoningen
    kh♥

    SvarSlet