lørdag den 27. december 2008

Domino pulsvarmere



Nu kan den eneste julegave jeg har lavet godt afsløres. Nemlig disse til min niece, ved slet ikke om det er noget for hende, men synes det passede til en teenager, med perler og så i sort.
Blev inspireret af Vivian Høxbro's mønster fra bogen Dominostrik, men vendte dem den anden vej og lavede kun en række firkanter som blev samlet med en række trekanter, og så bare ret resten af vejen op, med 2 rækker med hulmønster, hvori perlerne er sat foroven.

Faktaboks:
Garn: 40 gr. Arwetta, farve sort
Design: Vivian Høxbro fra bogen Dominostrik, men lavet som beskrevet ovenover.
Pinde: 2.5 strømpepinde.

Og for første gang i mange mange år har vi holdt jul udenfor hjemmet, det var meget mærkeligt, men også lidt mere afslappende, og så alligevel er det som om det ikke var rigtigt. Det gav så lidt mere strikketid, så nu er Calvert ved at nå slutningen, og jeg har fået en bestilling på at strikke en trøje, som jeg så småt er gået igang med, men det er noget der tager lang tid, for det er hulmønster hele vejen igennem, og garnet er ikke min favorit at strikke med, for glat og for hårdt.

8 kommentarer:

  1. DE er så flotte! Enhver teenagers drøm - og også min!

    SvarSlet
  2. De ska nok passe en teenager, selv synes jeg at de er forfärdeligt flotte, så jeg skulle ikke vise dem for min teenager, men holde dem for mig selv!

    SvarSlet
  3. Hej Jette
    Nu har du gjort det igen.......
    Tryllerier i garn: Denne gang de sejeste teen-pulsvarmere jeg længe har set. Fantastisk effekt med perlerne.

    SvarSlet
  4. Hej Jette.
    Nej, hvor er de blevet fine.Håber du nyder friheden. Fortsat god ferie til jer.

    SvarSlet
  5. Hej igen Jette.
    Det var selvfølgelig ikke meningen at jeg ville være anonym, men á roder lige lidt med "a rytmeboks"
    Hej fra Joan B.

    SvarSlet
  6. De er skønne. Er vild med perlerne. Gir et ekstra pift!

    SvarSlet
  7. De er da så "teenage-agtige" som noget kan blive, hvor er de seje :-)

    SvarSlet
  8. Hej Jette
    Nu måtte jeg lige kigge hos dig - sikke gode ting du laver.
    Glæder mig til at se hvordan det skrider fremad med de igangværende projekter.
    Kærlig hilsen
    Kirsten

    SvarSlet