søndag den 16. november 2008

Vinter i Tokyo



Denne gang handler det også om muffediser, igen fra bogen Japan strik af Marianne Isager. Havde nemlig en del garn tilovers fra diverse sjaler, og det er bare det blødeste merinogarn, men jeg havde mit hyr med at få det spolet op, da jeg ville strikke 3 tråde sammen, så der bliver en hel masse jeg må smide ud for det er så sammenfiltret at det ikke kan bruges. Og der skulle have været strikket bobler i et af felterne, men det sprang jeg "desværre" over i opskriften...
Faktaboks:
Garn: 35 gr. Merino fra Garn.dk - 3 tråde - i farverne koksgrå og offwhite
Design: Vinter i Tokyo fra bogen Japan Strik af Marianne Isager.
Pinde: 3 Addi Turbo.
Og for det ikke skal være løgn er jeg igang med et 3. par, men ikke fra denne bog, og de er tiltænkt en gave, så dem vender jeg tilbage til når de er afleveret.
Troede jeg skulle have min Rismark færdig, havde købt lynlås og skulle til at sætte den i, da jeg opdagede at jeg havde købt en der var for lang, typisk konen igen, der ikke måler inden hun handler, nå, den må jeg så ind og bytte i løbet af ugen. Nå, men kunne da sy den sammen, det fik jeg gjort og ville så prøve den, men ak, havde strammet garnet for meget i syningen, så den brast da jeg trak lidt i trøjen..... Nu er den smidt i kurven til næste weekend!!!!

10 kommentarer:

  1. Skønne pulsvarmere! De er virkelig flotte!

    SvarSlet
  2. Glemte "bobler" eller ej, de er da blevet så fine :-)

    SvarSlet
  3. Super smarte i sort og hvid.

    SvarSlet
  4. Sikke elegante pulsvarmere i sort og hvid.

    SvarSlet
  5. det er nogle fantastiske pulsvarmer du laver - super sejt mønster

    SvarSlet
  6. Begge dine pulsvarmere er rigtig flotte. Kunne være jeg skulle gå på restelageret-det er jo snart jul:-)

    SvarSlet
  7. Hej Jette,
    hvor er de bare raffinerede!!
    Lona

    SvarSlet
  8. Hvor er de smarte. Jeg elsker at strikke dominostrik. der sker der da noget og man får det hurtigt fra hånden. man skal l-i-g-e nå at have en firkant færdig- og en til og så er det hurtigt lavet, selvom det er lidt sent at strikke.

    SvarSlet
  9. Jeg har også strikket disse flere gange, men har mistet det halve af opskriften. Ville være så glad hvis der var en der kunne hjælpe mig med at skaffe den igen.

    SvarSlet