lørdag den 19. januar 2008

Strikkekrise

Må tilstå at mine alt for hurtige ugennemtænkte projekter ikke altid lykkes, og jeg gør det alt for tit. Hvorfor kan jeg ikke lære det der med at regne ud om der er garn nok til et projekt???

Pisa har lidt døden og det har Dominovesten også, igen pga. garnmangel. Var færdig med ryggen til Pisa og kom så lige til at veje den, 210 gr. havde den slugt, og jeg har kun 500 gr. så det kunne jeg jo godt opgive, da garnet ikke kan fåes mere.

Dominoen var sådan set god nok, bare alt for lille og lidt forkert i faconen. Det var lige før at jeg helt opgav at bruge noget af det dumme lagergarn, hvis jeg bare skal pille det hele op igen.

Nå, men det er glemt igen og jeg er gået i gang med konfirmationsboleroen, som jeg har bestilt et ekstra nøgle garn til for at være helt sikker på at der er nok.

Og, jeg vil lige rose Annette for hurtig levering af garnet, bestilt søndag aften og lå i postkassen tirsdag, det eneste problem jeg har er at jeg kan næsten ikke flytte maskerne, det er bare så stramt, har prøvet med først Denisepinde, nu på nogle gamle plastic ligeudpinde, det er stadig lige stramt.

Der var ingen problemer med strikkeprøven, som er strikket i brugsens mohairgarn, godt nok lidt tykkere end Vivaldien, og ikke særlig meget uld i. Men jeg kæmper mig igennem, for tror den bliver flot til kjolen. Har sat perler i kanten rundt og i midten af hulmønsteret, for den må jo godt være "fin" til den store dag.

2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud Jette. Glæder mig til at se den færdig.

    SvarSlet
  2. Den skal nok blive rigtig flot og lækker - Har du prøvet med ADDI strikke pinde?-)!

    SvarSlet