søndag den 27. november 2016

Blues og Anni



Nu er det vist på tide at jeg får lagt lidt af færdige projekter ind på den her blog, det er svært at finde energien til at få det gjort.
Så her kommer en vest af Hanne Falkenberg, som har ligget længe i mappen med opskrifter og fandt rester på lageret til at strikke den af.
Må siges at være et meget spændende stykke strikketøj, havde ingen ide om hvor pokker jeg var henne i processen, men alt lykkes til sidst. Fatter simpelthen ikke hvordan hun udregner sådan en opskrift, alt er udførligt skrevet så man forstår det, elsker sådanne opskrifter.
Modellen er nok alligevel ikke en jeg vil gå med, men der kommer nok en forbi en dag, der kan bruge den.

Faktaboks:

Garn: 211 gr. Samarkand i farverne Walnut og Brombær.
Design: Blues af Hanne Falkenberg.
Pinde: Karbonz nr. 3.






Bestilte garn til et nyt projekt og faldt så samtidig over strømpegarnet, som jeg aldrig har prøvet, hold nu op hvor er det lækkert, blankt og blødt og ingen knaster af nogen art, er der i det. Bestemt et strømpegarn jeg vil bestille mere af, når jeg har fået bund i lageret. Virkelig dejligt at strikke med.
Mønsteret så jeg jo hos Lene i en af månedens sokkeprojekter, lånte bogen på biblioteket og så var de sokker hurtigt strikket. Eneste ændring er at jeg i stedet for glatstrikket hæl, har lavet 1 ret - 1 løs af, synes det giver en mere slidstærk hælkappe.

Faktaboks:

Garn: 100 gr. Highland sock i fv. Granite.
Design: Anni af Stephanie van der Linden fra bogen Op-Art socks.
Pinde: Strømpepinde nr. 3.

Flere sokker er undervejs, når man først er kommet igang med dem, så kører det bare derud af, har også gang i en cardigan, samt en mere på snart startstadiet, så går ikke tør for ideer lige foreløbelig.
Og vil ønske alle en rigtig god 1. søndag i advent.

2 kommentarer:

  1. hej Jette,
    vesten er rigtig fin men heller ikke mig. Falkenberg er kanondygtig. Jeg kan huske at jeg slet ikke kunne se hovede eller hale i min Dacapo, og vupti var den færdig og flot:-)

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  2. Jeg håber, du har fået det bedre siden du skrev dit indlæg - det er så hårdt, når der ikke er energi nok. Hanne Falkenberg er en af de helt store designere - virkelig, virkelig dygtig - din Blues er blevet så flot :-) Og sokkerne er bare så skønne, men jeg synes at huske, at du strikkede dem i herrestørrelse? Så må du lave et par til dig selv også - jeg synes de er super sjove at lave og ku godt finde på at strikke endnu et par :-) 11 par sokker har jeg nu lavet i år - det ville jeg aldrig ha troet, hvis du havde spurgt mig ;-) Du ser ud til bedre at kunne styre det der med at strikke et par indimellem noget andet :-) Ha en dejlig aften :-)

    SvarSlet