søndag den 26. juni 2016

Små projekter med P


Tre små, og det er ikke kinesere, men pudsigt at alle begynder med P, har jeg endelig fået taget mig sammen til at få billeddokumenteret.
Når jeg først får en ide, så roder det rundt med garn over det hele, noget bliver trævlet op igen og andet bliver endelig til noget, godt nok ikke lige sæson for disse ting lige nu, men de ligger bare og venter på det bliver vinter igen.

Har længe ønsket mig at lære Perlegrus mønsteret at kende, og prøven endte så ud i et par håndledsvarmere, har hæklet kant med hul til tommelfinger, ellers synes jeg det var svært at få kanten helt pæn.
Det er ikke hurtig strik, men rigtig hyggeligt at sidde med og fint at bruge rester til det.



Faktaboks:

Garn: 40 gr. Shetland Spindrift i mange forskellige farver.
Design: Perlegrusmønster og kanten foroven har jeg brugt fra Piletræmønsteret.
Pinde: Karbonz nr. 3.5.


Og de smukke Piletræ fra Kastaniestrik er også lavet i rester, også et nyt mønster i vævestrik, som jeg ikke har prøvet før, det giver en god effekt og er ikke så kompakt som perlegrusmønsteret. Har også her lavet hul til tommelfinger, det er ikke i opskriften.




Faktaboks:

Garn: 28 gr. af Tweed og Tynd uld fra Geilsk.
Design: Piletræ af Tina Vejlø Andersen fra Kastaniestrik.
Pinde: Karbonz nr. 3.



Pomatomus har ligget og ventet i mappen i sådan cirka 8 år, så nu skulle de have chancen, vil så sige at jeg laver ikke et par mere, det er hårdt at sidde med alle de drejede masker, synes ikke jeg kunne få et godt flow i processen, men ellers er de utroligt smukke og de sidder perfekt, det var kun stædighed der fik mig til at bliver færdig med dem.


Faktaboks:

Garn: 75 gr. Move i fv. 29 fra Garn.dk
Design: Pomatomus fra Knitty.
Pinde: Træpinde nr. 2.5.

Ellers er det Blomsterstrik sager der er på pindene lige nu, Calla er næsten færdig og Artiskok ligger stadig og venter på knapper. Og er helt blank på hvad jeg skal starte op på, underligt at jeg slet ikke kan få nogle ideer, det må være varmen.
Er startet i jobpraktik, men skal desværre have en praktik mere, det er et tungt system jeg er inde i, så lange udsigter til at jeg måske en dag får tilkendt flexjob, men mere om det når jeg når så langt. Hvis jeg ikke er gået på pension inden da........

3 kommentarer:

  1. Jeg har også strikket strømperne, og enig - det er ikke noget, der bare flyder, men hvor er dine altså flotte. De ser helt perfekte ud.

    Fine Pulsvarmere - både i perlegrus og pileflet.

    SvarSlet
  2. Sikken god ide at lave pulsvarmere i perlegrus - de er super søde ☺ og så er du på forkant til efteråret - det er slet ikke så tosset. Virkeligt flotte strømper, men man kan godt se, at de er krævende at strikke - så meget større tilfredsstillelse, når man er færdig ☺. Jeg føler virkelig med dig, at du skal afprøves i det system - det kan ikke være nemt. Men jeg håber, det løser sig for dig ☺

    SvarSlet
  3. Sikken god ide at lave pulsvarmere i perlegrus - de er super søde ☺ og så er du på forkant til efteråret - det er slet ikke så tosset. Virkeligt flotte strømper, men man kan godt se, at de er krævende at strikke - så meget større tilfredsstillelse, når man er færdig ☺. Jeg føler virkelig med dig, at du skal afprøves i det system - det kan ikke være nemt. Men jeg håber, det løser sig for dig ☺

    SvarSlet