søndag den 5. april 2015

Sok amok


Både af lyst og nød har jeg været flittig med at få sokker på pindene her i vinter, faldt fuldstændig for de grønne sokker i en bog jeg lånte på biblioteket, de findes i flere variationer, kanten foroven havde jeg ikke set før, og det var en dejlig afveksling i stedet for bare rib. Og de sidder perfekt og var lidt sjovere at strikke end de lilla herunder, som er strikket fra tåen og op og lige ud af landevejen, men de er blevet brugt som rejsestrikketøj i juleferien.


Begge er strikket i skønne garner, som har været en drøm at sidde med, og nu regner jeg med at jeg er godt forsynet med uldne sokker, som forhåbentligt snart kan puttes væk nu hvor foråret nærmer sig.

Faktaboks:

Garn: 79 gr. Move i fv. 25 til Shimmy, og 68 gr. Zauberball i fv. 1872 til de lilla.
Design: Shimmy Socks fra bogen You've Got Rhytm.
Pinde: Træpinde nr. 2.5.

Har gang i en Tunika i Supersoft, som jeg har købt på cone, hold da op hvor er jeg træt af det garn lige nu, det plejer ikke at smitte af, men det gør dette, så jeg er helt sort i hænderne så snart jeg har strikket et par omgange, skulle have bidt i det sure og pillet op for længe siden og fået det garn vasket inden det skulle bruges, men dovenskaben vandt og nu bliver det ikke pillet op!!!!

Helbredsmæssigt går det fremad, det var dejligt at komme på arbejde, selvom jeg kun tager 4 timer hver dag, kan mærke at det bliver bedre og bedre, lige indtil medicin skal op i dosis igen her sidst i april, så bliver der lige skruet ned igen for energien, men jeg får gået meget lange ture i højt tempo, og nyder det virkeligt, bare vejret er godt, mærkeligt at jeg kan få lagt ruten så jeg næsten altid kommer forbi Tante Grøn, skal lige kigge om der er kommet nyt.....
Rigtig god påske til alle.

6 kommentarer:

  1. Jamen Jette - det er da den allerbedste kombi, du har fået lavet - dejlig gåtur og Tante Grøn - win-win, hvis du spørger mig? ;-) Dejlige sokker - de øverste er altså noget helt særligt - super flot kant :-) Denne gang gider jeg ikke skrive noget om, at jeg aldrig får strikket sokker ;-)
    Hvor er det dejligt at høre, at det går fremad igen - at jobbe i 4 timer er sandelig også noget. Fortsat god påske :-)

    SvarSlet
  2. Hjemmelavede sokker er dejlige og uundværlige, selv om jeg ikke er helt så flittig til at få strikket sokker..... Håbet er lysegrønt.
    De øverste sokker med mønster er rigtig fine. Jeg må da vist lige på bibliotekets hjemmeside og se om jeg kan låne bogen.
    De andre er smukke i farven, og altid anvendelige.

    Uha - ture forbi Tante Grøn - det lyder dyrt :-)

    Fortsat god bedring.

    SvarSlet
  3. Godt at det går fremad med helbreddet, også selv om medicin justeringerne kan drille undervejs.
    Fine sokker du har strikket, især det øverste par er rigtig flotte.
    Træls med det garn. Det er selvfølgelig mest behageligt at strikke af, hvis det har været vasket først, men så har man jo allerede slidt lidt på det, inden man overhovedet er begyndt at strikke af det, for det er jo begrænset hvor mange gange det kan vaskes før det begynder at fnugge synes jeg, så jeg lader som regel være og irriteres til gengæld over afsmitning og spindeolie, der får øjnene til at klø og fingrene til at klæbe.
    Også god påske til dig.

    SvarSlet
  4. det er nogle fine sokker du har strikket :-) Jeg hader at skulle vaske fingre efter få omgange, men gider heller ikke bøvle med at vaske garnet inden jeg går i gang.

    strikkegladehilsner
    Angelika

    SvarSlet
  5. God bagpaaske. Den kant var lidt ud over det saedvanlige. Rigtig flot. Fint at du er kommet igang med job igen. Saa er du paa vej op. Kloe paa.

    SvarSlet
  6. Flotte strømper. Jeg elsker hjemmestrikkede strømper;-)
    Fortsat god bedring.

    SvarSlet