søndag den 6. marts 2011

Satellit sokker



Sad lige og nød solen og kunne samtidig tage et billede af mine nye sokker, de er strikket i det garn jeg fik i julegave, dejlig bløde og vilde farver. Denne gang har jeg strikket lidt mindre masker til timeglas hælen og det har gjort den meget bedre.

Faktaboks:

Garn: 100 gr. Fliegende Untertasse fv. 2113.
Design: Fra tåen op, begge på en pind med 72 masker.
Pinde: Addi Lace nr. 2.5.

Som skrevet fik jeg nydt solen i dag, først med at feje fliser, tømme potterne fra sidste år, gravet erantis op og sat i en potte, nu skal jeg bare have købt stedmoderblomster og primula, så kan det pynte lidt igen.



I mandags måtte jeg have hevet 2 tænder ud, da det er anden gang i år jeg havde betændelse i dem. Har i mange år lidt af aggressiv paradentose, hvor det er blevet holdt nede så godt det kunne lade sig gøre, men nu kan der ikke laves mere, så er det bare ud med skidtet. Og nu er det ikke så smart mere, for mangler for mange tænder nu, til at kunne tygge ordentligt, inden den næste tid hos tandlægen skal jeg gøre op med mig selv om resten skal ud og erstattes af en protese, hvilket jeg hælder mest til, for så er jeg vel færdig med at få ondt hele tiden.

Nå, men til billedet, det var fordi jeg lige havde god tid inden jeg skulle ind og have de tænder hevet ud, og tandlægen lå lige ved siden af Butik Hanne i Bogense, kiggede lige ind og så at hun var begyndt at føre garn fra Hjelholts spinderier, ja og så kom jeg til at købe (også fordi jeg havde så ondt af mig selv...) til den smukke Trompettrøje, det ser og føles som et dejligt garn og glæder mig til at strikke i det, kan godt være at det ligger til det bliver efterår igen, for det er til en pind 5.5, og har rigeligt med store ting på pindene lige nu.

6 kommentarer:

  1. Det lyder til at være en barsk omgang med tænderne:-(

    SvarSlet
  2. Flotte sokker, og den jakken du skal strikke nå ser nydelig ut:) Synd med tennene:(

    SvarSlet
  3. Fede strømper, det ufo garn skal vist inspiceres ved lejlighed og Hjelholts så jo skønt ud i torsdags- ØV med tænderne!

    SvarSlet
  4. Det lyder som en væmmelig omgang med tænderne. Jeg har selv implantat og er glad for det (fortand), men det er jo også noget af en omgang at få lavet det.
    Du har i hvert fald fortjent indkøbet - det ser ud til at være en lækker trøje. Og så er det for øvrigt også nogle skønne sokker du har strikket!

    SvarSlet
  5. Hvis tandudtrækning ikke skulle udløse et garnkøb, så ved jeg ikke - pyha, det lyder som en rigtig grim omgang! Men den Trompettrøje ser da helt usædvanligt lækker ud - smukt, smukt garn :-)

    Og flotte, vilde sokker, der varmer dejligt op ad benene - hvor er det dejligt med en pause i solen, det benyttede jeg mig også af - fik endda lidt kulør i kinderne :-)

    SvarSlet
  6. Dejlige mittens og nogle superseje sokker. Det garn du har kik på ser lækkert og blødt ud.

    SvarSlet