søndag den 23. oktober 2011

Entrelac tørklæde


Smukt garn kræver et smukt mønster, jeg har været lang tid om at finde den rette opskrift til dette smukke garn, som Inge selv har spundet, og jeg var så heldig at få det af hende til Fiberfesten i Ry i foråret.
Langt om længe faldt jeg over den gamle strikketeknik Neverkont eller også kaldet Entrelac, her kommer garnet rigtig til sin ret, og det er så behageligt at sidde med, ikke ret mange masker på pinden, og jeg brugte små dominopinde, de var tilfældigvis lige med et Hendes Verden en uge.


Faktaboks:

Garn: 97 gr. smukt håndspundet garn fra Inge i lilla farver.
Design: Halsedisse fra tillæg i Hendes Verden nr. 36/2009.
Pinde: Dominopinde nr. 3.5.

Jeg har 6 firkanter i stedet for opskriftens 4 i bredden, og bare strikket til der ikke var mere garn, det måler 120 x 17 cm.

Har leget lidt med rester, lavede dette armbånd af Supersoft rester, var lige forbi Rasmilla's side og faldt over de nye uldsmykker hun sælger kit til, kom i tanke om at jeg havde en million/milliard af disse sorte O-ringe liggende, som jeg fik reddet fra at ryge i skraldespanden en dag på arbejdet, varenummeret var udgået, så de skulle ikke bruges mere, dem kan man da ikke bare smide ud, sagde jeg, lagerpigen kiggede mærkeligt på mig, hvad kan du bruge dem til, spurgte hun, man ved aldrig svarede jeg, og se nu bare, de kan jo bruges til noget.

Farverne er Heather, Marlin, Topaz og Cloudberry, og det vejer 3.5 gr. med ringe, så det er bare små rester der kan bruges, skal måske afprøve en halskæde, har nemlig lidt større ringe liggende også.
Har bare slået 6 masker op på strømpepinde, strikket ret hele tiden, ved at skubbe maskerne tilbage igen. Så blev de syet sammen med ringene, og filtet i godt varmt vand, og et kulde chok i iskoldt vand bagefter, så blev de helt perfekt filtet.

Det var så også slut på ferien, godt nok har jeg jo stadig fri, men jeg skal på kursus igen tirsdag, håber så at kunne få Vanilla strikket færdig i løbet af ugen. Glæder mig til på lørdag, hvor hele dagen tilbringes i Fredericia, uha det bliver skønt.

12 kommentarer:

  1. Som det dog er blevet smukt dit tørklæde, jeg bliver da helt misundelig - på den gode måde altså.
    Sjovt armbånd.

    SvarSlet
  2. Et helt perfekt mønstervalg til det smukke garn. Godt spottet og tillykke med det flotte tørklæde.

    SvarSlet
  3. Utrolig smukt tørklæde! Garnet passer perfekt til mønstret og omvendt:-)

    SvarSlet
  4. Ja, jeg kan kun tilslutte mig: Det er et utrolig smukt og lækkert tørklæde :-)
    Sjov ide med de filtede armbånd :-)

    SvarSlet
  5. De har jo helt ret ,)
    Det er meget flot dit tørklæde.
    Armbondet ser sjovt ud.

    Yt

    SvarSlet
  6. ja jeg er også helt enig det er vild flot dit tørklæde og de farver wow

    SvarSlet
  7. Hvor er det et smukt tørklæde:-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det dog et skønt tørklæde,smukke farver.

    SvarSlet
  9. Jeg kan kun være enig: Det flotte garn kommer rigtig til sin ret i det fine fletmønster. Dejligt tørklæde! Sikke kreativ du har været med O-ringe der bare skulle smides ud - sjov ide.

    SvarSlet
  10. hvor er den bare blevet flot - og sikke nogle farver, der er i det garn.
    mvh Mona

    SvarSlet
  11. Superflot resultat med Inge's garn! :-) Wauw nogle farver.
    Og du skal da selvfølgelig ha' lavet en matchende halskæde til armbåndet.
    kh. Marlene

    SvarSlet
  12. Så lekkert et tørkle...og armbåndet var flott. Nydelige farger.

    SvarSlet