søndag den 2. november 2008

Barnaby cardigan


Monstertrøjen fra Midsommer har fået hæftet de sidste ender - og der var mange -.....
Jeg kunne skrive en hel krimiroman over dette garn, det er det der har ligget længst på lageret og irriteret mig grusomt, fordi der er en god vægt at få skrevet af. Det startede med at jeg ville strikke Munken til min datter, da hun var omkring de 10 år, den var også fin, men inden jeg blev færdig med den, var hun blevet for stor..:o(( Pille op, ligge længe på lager, frem igen og så prøvede jeg med Pisa, fik strikket hele ryggen, hov, nu var der kun 4 ngl tilbage, det er jo ikke nok til resten.......:o(( Pille op, ligge på lager igen........

Men fik så en ide om noget med dominokant, det var sjovt, altså at tegne, regne og finde ud af at få det til at passe sammen med en tilfældig Dropsmodel som udgangspunkt og det gik vældig godt, indtil jeg var kommet til kilometer lange pinde med bare retstrik, så gik der UFO i den, og den kom kun op af kurven hver lørdag aften når jeg skulle se Barnaby, for den var jo nem at lave imens kommisæren løste mordgåderne.
Så startede Vild med dans, og pludselig kom den op af kurven igen.
Og jeg skulle jo også have øje på om garnet rakte, så den havde ikke den store interesse, og selvfølgelig endte det også ud med at ærmerne måtte gøres temmelig smalle og strikkes samtidig og kontrastfarven måtte bruges det sidste stykke..
Så alt i alt - ikke en trøje jeg bevæger mig uden for matriklen i - men forestiller mig at gå i en engelsk have og nusse med den på, den passer sådan lidt i stil med sådan en Mrs. Barnaby vil have på i haven.
Har ikke bestemt mig til om den får en lynlås i, prøvede bare lige at lukke den med den nye dims jeg købte på messen.
Fakta: Der er ikke så meget at sige andet end den vejer 550 gr. og garnet er noget gammelt fra Stof og Stil, som ikke findes mere, en blanding af uld, alpaca, acryl, pinde nr. 4 og modellen vil jeg ikke linke til, for den er som sådan modificeret så meget at den ikke ligner mere.
Men allerbedst er at få alle de gram skrevet af på Tickeren..:o)))

13 kommentarer:

  1. Jeg synes da du er alt for hårdt ved det færdige resultat, den klæder dig hammergodt, og kan bestemt også bruges udenmatrikelsk, så at sige :)

    Flot trøje!

    SvarSlet
  2. Den ser da superdejlig ud!

    SvarSlet
  3. ja, det er skønt at få bugt med sådan en omgang lagerbasker-garn. Tror bestemt også Mrs Barnaby ville have den på til det nærmeste supermarked....så gør du bare det samme.
    :-) Britt

    SvarSlet
  4. Jamen den ser da fin ud Jette. Skulle den ikke kunne gøre sig udenfor matriklen - jo bestemt.

    SvarSlet
  5. Den ser rigtig hyggelig ud og sådan nogle trøjer er ikke at foragte.

    SvarSlet
  6. Man kan bestemt ikke sige du springer over hvor gærdet er lavest - lækkert at få brugt garnet, og resultatet er nu da slet ikke så ringe endda - jeg synes virkelig du er alt for hård i din bedømmelse, jeg ville bestemt med glæde lade mig se udenfor matriklen med den lækre trøje

    SvarSlet
  7. Hatten af for din udholdenhed - det er sørme godt gået :-) Mon ikke, det ender med, du bliver glad for den :-)

    SvarSlet
  8. Jeg synes nu også, du er noget hård overfor den cardigan - den er da smadderflot og klæder dig glimrende.
    Og sikke dog en vilje....Og herregud - jeg har netop fundet min ældste UFO frem - den kan dateres mindst 11-12 år tilbage. Mit ældste garn overhovedet. Det skulle gerne blive omdannet til 'Pyramide' i nærmeste fremtid (helst inden 2010 :-))))

    KH GitteMay

    SvarSlet
  9. Jeg synts nu altså også, at den er rigtig flot.
    Og når man tænker på at den er lavet til Barnaby ( som er noget af det bedste!!!), så kan man da ikke andet end elske den!

    SvarSlet
  10. Den er da hammerflot, så du kan roligt bevæge dig uden for matriklen i den.

    SvarSlet
  11. Helt ærligt Jette - jeg synes da din Barnaby-cardigan ser fin ud! Og sikke udholdende du er. Jeg ved, at jeg ville have kastet den hen i et hjørne:-)

    SvarSlet
  12. Trods de mange omveje, har du skam fået dig en rigtig lækker trøje:-)

    SvarSlet
  13. hej jette, vad fin barnaby cardigan blev, den är du väl glad åt, så spännande att få se toppstycket o höra vad du tyckte om att sticka den, jag funderar oxå på den

    SvarSlet