søndag den 12. august 2012

Rastløse projekter



Syslerierne fra ugen nu sat sammen til en smuk dekoration, det var hvad der kom ud af mit rastløse sind, og det er jo ikke så ringe endda...:o)
Jeg er selv helt vild med de lilla blomster, den hvide valmue blev ikke som jeg ville have den, men den er heller ikke filtet, så lidt svær at få en god facon på. Men nu er det da afprøvet.


Faktaboks:

Garn: 10 gr. Júnik i en lilla farve til blomsterne og ca. 4 gr. Supersoft i Verbena til stænglerne.
Design: Edelweiss af Tina Vejlø Andersen.
Pinde: Addi Turbo nr. 4.

Filtet i hånden og ikke i maskine som skrevet i opskriften, jeg ville nemlig gerne styre hvor meget de blev filtet.


Faktaboks:

Garn: 9 gr. NZ Lambswool i fv. 101 til blomsten og ca. 2 gr. Supersoft i Verbena til stænglen.
Design: Kornvalmue af Pernille Fisker fra bogen Masker & Mønstre, hvor Edelweiss også er i.
Pinde: Strømpepinde nr. 2.25 og hæklenål nr. 2.5. 

Lidt limegrønne perler til begge ting fundet i lagerbeholdningen og jeg har sat 2 stænger af grøn blomstertråd i hver stængel.
Det er hvad jeg kalder rigtig hyggeprojekter, skønt at have tiden til at lave sådan nogle ting, og er helt sikker på at Edelweiss blomsten skal jeg lave flere af, for de vil være vildt flotte som brocher også.

6 kommentarer:

  1. Ja, de er super søde dine småprojekter og passer så godt til super hyggelige lejlighed. Tak for sidst!!! Det var rigtig hyggeligt :)

    SvarSlet
  2. De er så fine, de blomster og det blev en rigtig flot dekoration, du fik lavet - og så fik du forhåbentlig gjort kål på rastløsheden ;-)

    SvarSlet
  3. De lilla blomster er skønne!!! Og hvor er det dejligt med sådanne små projekter når ikke man har roen til at sætte sig ned og fordybe sig!

    SvarSlet
  4. De er så fine de småprojekter.

    SvarSlet
  5. ER TOTAL VILD MED DINE BLOMSTER OG SIKKE ET FAD WHAU!!!

    SvarSlet