fredag den 26. juni 2009

Sommertop



Så kom sommeren til landet igen, og nu er min nye top færdigstrikket og vasket, har ingen fotograf hjemme, så i må nøjes med billeder uden fyld i. Den passede da jeg prøvede den inden vask, tror jeg får den brugt, den er dejlig let og blød.



Super enkel model, opskriften udførligt beskrevet, og efter snoningstykket gik det stærkt med det glatstrikkede, kan se på billedet hvor jeg er gået over til at strikke frem og tilbage ved ærmegabet, men det ses ikke så tydeligt i virkeligheden. Snoningen foroven er strikket for sig selv og syet på, den voldte mig lidt problemer da jeg skulle hækle omkring den, det blev for stramt, så jeg måtte op på en nål nr. 4 for at det blev pænt.



Faktaboks:

Garn: 200 gr. Økologisk bomuld fra Mayflower - farvenr. 706.
Design: Sommertop af Annette Bendix Nørgaard for Designclub.dk
Pinde: 3 Addi Turbo og strømpepinde til stor snoning.

Det bliver så det 9. ud af 12 projekter på Ravelry.




Så kommer lige lidt blomsterbilleder, for nu er mine roser begyndt at springe ud, de har godt nok været længe om det, men det er nok min egen skyld, for jeg klippede dem temmeligt langt ned i foråret. Denne rose kender jeg ikke navnet på, men den ligner meget Rosa de Rescht, og dufter som den. Den har været i haven altid og bliver større og større, hvis i kan se det, kravler den helt op i Laurbærbusken, som er temmelig høj efterhånden. Eneste minus ved den er at den kun blomster en gang i løbet af sæsonen.




Lige nu står Rosa Salet på spring til at sprede sine kønne duftende blomster ud, den er meget sart over for regnbyger, så når den ikke at springe ud, men rådner, men smuk er den.





Og min nye Kaprifolie, som jeg købte i efteråret er allerede løbet godt i vejret og de første blomster er sprunget ud og dufter også vidunderligt. Den hedder Belgica, er købt i Rosenhaven i Bogense, hvor de har et godt stort udvalg.



12 kommentarer:

  1. Den er virkelig flot. Jeg er helt med kanten med snoningerne. Er sikker på at den sidder super!!!

    SvarSlet
  2. Super fin sommertop, og så er den endda økologisl :-)
    Sjalet er også virkelig flot.

    SvarSlet
  3. Både en flot tröje og virkelig flotte billeder på dine roser.

    SvarSlet
  4. Den er super lækker din nye top.
    Mon ikke den bliver slidt op ;)
    Yt.

    SvarSlet
  5. Rigtig flot sommertop. Og flotte billedere fra haven. God weekend:)

    SvarSlet
  6. Det er da imponerende så flittig du er. Den er vel nok flot. Der er nu mange fine opskrifter på design-club. Glæder mig til at se dit næste projekt.

    SvarSlet
  7. Så fin den er. Du kommer da til at bo i den her i sommer :-))).
    Jeg ville også have troet, at din rose var en 'Rescht' - hold da op, hvor den ligner. Men når den kun blomstrer én gang....hm. Men sikke dejlige sager, du har i din have.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  8. Lækker detalje, du har lavet med den tykke snoning som bærestykke.
    Er sikker på at den er skøn at have på i det bløde bomuld.
    Dine blomsterbilleder er også dejlige.
    /annie

    SvarSlet
  9. Skøn top. Lækker detalje med snoningen foroven.
    Jeg har også altid svært ved at strikke glat frem og tilbage lige så jævnt som, når jeg strikker rundt.

    SvarSlet
  10. Den er så fin, Jette, den skal nok blive et sommerhit :-) Skønne blomster i din have :-)

    SvarSlet
  11. Den sommertop passer da lige til det skønne sommervejr vi har i disse dage. Så kan du nyde de skønne blomster iført noget lækkert strik:-)

    SvarSlet
  12. Sikke en lækker sommertop .. Den passer lige til vejret.. :)

    Flot med snoningkanten forneden..

    SvarSlet