lørdag den 31. januar 2009

Mini



Endnu en undskyldning for at strikke noget babytøj, min nabo skal være mormor inden så længe og det bliver en dreng. Så fandt jeg anvendelse for det garn jeg vandt på strikkecafe.
Har så valgt en model Mini, da jeg synes Designclub's modeller er dejligt nemme og meget udførligt skrevet. Og denne model er jo vildt smuk og meget anvendelig.



Faktaboks:
Garn:
120 gr. Sable fra Tiboodoo - farve 184
Design: Mini af Else Shjellerup fra Designclub.
Pinde: 3 Addi Turbo.


Garnet Sable kan ikke købes alene, kun som kits, men det består af 50 % bomuld og 50 % modal, virker som at strikke i en blød bomuld og bliver meget pænt ensartet strikket. Har kun lige skyllet den op i håndvasken og lagt den på et håndklæde.
Mini bliver så mit andet af de 12 projekter på Ravelry, og er ved at lave en lille hue i resten af garnet, så er den baby fin klædt på.
.


Har så mange projekter i tankerne at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde lige nu, skal lige have Blomstertrøjen og Topstykke færdig inden jeg må starte på noget nyt. Okay, Topstykket kan måske også bare være tagmed strikketøj, for der er godt nok mange omgange endnu inden jeg er færdig. Så har jeg kig på Løgblomst fra Strik Naturligvis, Loppem fra Norah Gaughan og Rhomber fra Karen Noe. Ja, der er nok at gå igang med, mangler bare lidt tid!!!

14 kommentarer:

  1. En rigtig fin og sød babytrøje!

    SvarSlet
  2. Den er rigtig sød trøjen. Tihi Jette, det er jo det jeg har sagt :-) at man få så mange gode ideer af at være med i Ravelry, og det er derfor jeg ikke tør at være med. Heller ikke i webstrik. Selvom det trækker noget.
    Vi ses vel på torsdag :-)

    SvarSlet
  3. Dejlig og sød trøje, du har fremtryllet. Det er et flot snit med bærestykket. Der er helt sikkert en, der bliver meget glad
    / Annie

    SvarSlet
  4. Skøn blå farve, den er rigtig sød, jeg har strikket en i råhvid.
    Kh. Bebiane

    SvarSlet
  5. Mini er et hit. Hvordan er Tiboodoo's Sable? Er det godt eller?
    Jeg *vil* have mig en mini for voksne!

    SvarSlet
  6. Skøn Mini - den hitter altid!
    Og jeg har det på samme måde med projekter, der banker på pt....helt vildt mange....
    :-) Britt

    SvarSlet
  7. Minien er så sød i lille størrelse - og din lyseblå er meget meget fin.

    Overvejer om ikke jeg kan "sjusse" mig til en i Lises størrelse (6-8 år)

    SvarSlet
  8. Den er godtnok fin, den trøje.
    Og jeg skal da love for, at du har fået gang i nogle projekter - glæder mig til at se mere :-). Tid!!!! Det kunne være dejligt med bare et par timer mere hver dag....

    KH Gittemay

    SvarSlet
  9. Sikke en fin trøje, den ser rigtig lækker og blød ud!

    SvarSlet
  10. Hvor er den fin ;D
    Bliver et hit.
    Yt.

    SvarSlet
  11. Hvor er den dejlig. En rigtig lille drengetrøje - med lidt mønster trods alt og i en meget fin farve, der klæder alle babies.
    Det bliver en fin barselsgave til din nabokone
    Glæder mig til at se huen

    SvarSlet
  12. Ak ja, alle de projekter, der venter forude - men dybest set er det altså en positiv problemstilling, ikk?

    Skøn lille mini, du har fået lavet der :-)Det er så sød en trøje - også i Gittes voksenudgave :-)

    SvarSlet
  13. Hvor er den blevet dejlig.
    Den model er bare fin, både i børne og voksen udgave.

    Godt at du har mange ideer.
    Man skulle jo nødig komme til at kede sig :-)

    SvarSlet
  14. Hvor er det en fin trøje og sikke da en skøn farve.
    Trøjen er på min to-do liste og jeg har garnet til den, så på et tidspunkt dukker den nok også op blandt mine "12 projecter".

    SvarSlet