fredag den 3. oktober 2008

Uglekjole



Nu må det vist være tid for et indlæg her på kanalen, jeg har skam strikket, men bare været lidt sløv med at få åbnet den computer her på det sidste.
Der har været så meget at rende til, kedeligt møde på skolen, plus fødselsdagsbesøg osv....

Nå, men endelig fandt jeg en anledning til at få strikket noget til en pige, nemlig en gammel kollega der er blevet farmor. Og havde en del Merci tilbage fra Fifi, det er jo genialt til sådan noget babytøj der ikke skal direkte på kroppen. Og det var dejligt tv-strikketøj og hurtigt færdigt bliver sådanne småting jo.



Fandt nogle rainbowperler på lageret, man kan ikke se det rigtigt på billedet, men de har jo flere farver i sig. Meget nemt og forståeligt er opskriften, ingen brug af lommeregner og spildtid med at finde ud af meningen.

Faktaboks:
Garn:
90 gr. Merci - farve 1055
Design: Uglekjole fra Designclub.dk str. 6 mdr.
Pinde: 3 Addi Turbo.

Kan ikke rigtig bestemme mig til hvad jeg skal strikke mest på lige nu, har bare så meget igang, at det ligefrem er besværligt at vælge, når man endelig har fået sig bænket i sofaen om aftenen og sløvsindet kommer over en...
Trænger vist snart til noget ferie, det bliver desværre kun 2 dage i uge 42 i år, resten af den sædvanlige uge er afsat til en lang juleferie.... Øv øv.....
Men noget nemt skal der til når jeg skal heppe på danserne, her om et par timer, samtidig skal jeg guffe pandekager med is....

15 kommentarer:

  1. Eiiijjj, hvor er den bare skøn! Den kjole vil jeg også rigtigt gerne strikke til lillepigen her i huset.
    :-) Britt

    SvarSlet
  2. Det er så flot ;-) Hovr ville jeg ønske at det mønster fandtes i str. 7 år!

    SvarSlet
  3. Hvor er den yndig og det er en rigtig dejlig farver, den har jeg vist også på lager ;-)
    Modellen må da kunne laves til min prinsesse på 3 år, den vil klæde hende rigtig godt.
    De fleste af os kender vist det der med ikke at kunne bestemme sig for hvilket strikketøj der skal gange i, det bliver spændende at se hvad du bliver færdig med næste gang :-)
    Hav en dejlig weekend :-)
    Mange hilsner fra
    Dorthe

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin!
    Uh hvor jeg forstår dine overvejelser om strik....sidder her med x-antal ting, jeg har lyst til at lave NU - så hvad skal man lige slæbe hen i sofaen??? Foreløbig er det blevet til sådan lidt 'spredehagl' :-))))

    KH GitteMay

    SvarSlet
  5. Meget meget sød kjole.

    Det er jo et luksus problem som vi vist alle kender, det der med at vælge næste projekt :-)
    God fornøjelse.

    SvarSlet
  6. Hvor er det en kær kjole - så fin!

    SvarSlet
  7. Det er godt nok en fin kjole du der har lavet. Den skal nok falde i god jord.

    SvarSlet
  8. Sikke en fin lille kjole - og dejlig farve, kender det med at vælge strikketøj - men det er jo i bund og grund et lækkeret luksusproblem

    SvarSlet
  9. Hejsa ! Jeps vi nybegynder i pileflet ses på messen i Fredericia :o)

    SvarSlet
  10. Skøn kjole i en dejlig farve. De ugler er bare noget særligt! Og så må man nyde det så længe de små piger finder sig i blåt!

    SvarSlet
  11. Hvor er den sød uglekjolen. Har faktisk også overvejet den. Altså sådan til et lager.
    Ses vi i Fredericia?

    SvarSlet
  12. Hvor er den sød uglekjolen. Har faktisk også overvejet den. Altså sådan til et lager.
    Ses vi i Fredericia?

    SvarSlet
  13. Så fin din ugle-kjole er blevet. flot farve, og jeg tror modtageren bliver glad, jeg har to gange strikke ugle-kjole, og modtager blev meget glad hver gang.
    Jeg har også mange ideer, og kan heller ikke lige vælge, sommetider får man nu for meget i gang samtidig, det stresser!

    SvarSlet
  14. Det er godt nok den fineste kjole, jeg har set længe :-) Respekt herfra :-)

    SvarSlet
  15. Det samme sigen jeg: det er den fineste kjole jeg længe har set. Rigtig sød:-)
    Kender luksusproblemet med at vælge, måske man skulle ta' at gøre tingene færdig fra en ende af. På den anden side er det måske også for kedeligt ikke at ha' valgmuligheder:-)

    SvarSlet