lørdag den 24. maj 2008

Slow Bee 1 + 2



Så gik starten på en ny Knitalong, nemlig Slow Bee. Har kæmpet for at følge med og nåede lige i aftes at blive færdig med 2. clue og lige lave 2 pinde på det 3., nu kan man vælge mellem to designs at fortsætte på, har valgt design 1 med mindst hulmønster, både fordi det er hurtigere og kan bedre lide at der er lidt glatstrik ind imellem alle hullerne.

Garnet skulle egentlig have været det Merino jeg købte hos Garn.dk, havde lige glemt at jeg havde det liggende. Men en dag jeg var et smut i Bogense lå dette Navia Uno til halv pris i en kurv udenfor forretningen, og det kunne jeg jo ikke gå forbi, så der røg lige 9 ngl. med hjem, for skulle jo være sikker på at have nok til det store sjal her.
Og det garn er faktisk helt lækkert at strikke i, lidt mere krads end Júnik men det er dejligt at strikke med, og så passer det jo godt med Færøsk garn til et Færøsk sjal.
Men hold da op hvor er der allerede mange masker på pinden, 347 stk. lige nu, men håber det bliver flot til sidst....



Og endelig har jeg fundet stativer til mine ærteblomster, efter at have besøgt diverse byggemarkeder, blomsterforretninger og hvor de ellers plejer at have sådanne ting. Og de bliver ikke trukket skæve af planterne som de pilefletskegler jeg ellers har haft. De er lavet af jern der er malet en brunlig farve og rimeligt tunge, og godt forankret med lange pløkker også. Så nu venter jeg bare på at de gider at komme op af jorden.

4 kommentarer:

  1. Du ryster jo det ene smukke sjal efter det andet af pindene Jette. Det er imponerende.
    Bedste hilsner
    Inge

    SvarSlet
  2. hej, vad du har stickat flotta saker, alla sjalar o tröjor, dom är fina allihop, vad bra att du hittat ställningar till dina blomster, det lilla djuret är för gulligt

    SvarSlet
  3. ...og hvor har du så fået de flotte stativer til ærteblomsterne henne ?

    De ser noget mere holdbare ud end pilefletterne og er også smukkere.

    Flot sjal du også er ved at strikke.

    Mange hilsener
    Ingrid
    Samsø

    SvarSlet
  4. Hvor er det dog nogle flotte stativer, dem ville jeg godt eje
    :-)

    SvarSlet