lørdag den 12. maj 2007

Orkide




Ja, det skulle jo have været et foto af den færdige Japanske rib, der undervejs har haft sine problemer.

.



Havde jo takket være Christa fået garn så den kunne blive færdig, og det blev den også, syet sammen og prøvet........... Og så gik det galt - helt forkert facon...

.



Tror at man skal passe på, når man vælger andet garn end det oprindelige, angoraen er simpelthen for let og elastisk til denne model, den kræver noget med lidt mere tyngde i.

Eller er det helt forkert?????

.



Det kan man så bare lære af...... Og næste gang må jeg nok hellere spørge mig frem hos alle de kloge kvinder inden man forsøger sig ud i nye projekter uden at have en dyt forstand på de forskellige uldgarner.

.



Den er nu lagt i UFO afdelingen, hvor den nok ender med at blive den opskrift som oprindeligt hørte med garnet, og hvor der også ligger en tunika i noget lækkert hørgarn, men hvor faconen ikke lige passede til min figur. OG der SKAL laves noget ud af det.

.



Og billedet, er min 6 år gamle orkide, der bare blomstrer hele tiden selvom den bare får en sjat vand, når jeg husker det, gødning kender den ikke til.

4 kommentarer:

  1. Men kæreste Jette!
    Jeg vil da SÅ gerne se et foto af "Den japanske" med dig indeni .... for at kunne forstå, hvad det er, der ikke dur!!
    Tænk - jeg har da også planlagt at skulle strikke den af Fonty!

    SvarSlet
  2. Nu må du holde op, vi vil se den og selvfølgelig kan den laves i andet garn. Den blvier naturligvis med et andet udtryk, men det skal du ikke være ked af. I originalgarnet er den meget slasket.

    SvarSlet
  3. Det der med foto bliver der ikke noget af, for jeg har brugt eftermiddagen til at pille den op. Tror en blank bomuld eller alm. uld bliver løsningen på den engang. Noget der falder lidt tungere..

    SvarSlet
  4. Hej Jette
    Jeg har strikket den i 2-trådet Kauni og den er blevet rigtig dejlig når man lige ser bort fra en indbygget strikkefejl:-)
    Kh Jane

    SvarSlet